7 Бързи и лесни начина да закусвате здравословно

7 Бързи и лесни начина да закусвате здравословно

Признаваме си – има някои (или доста) сутрини, когато всичко, което можем да направим е да се измъкнем от леглото и все още сънени да извадим зърнената закуска от шкафа, отпивайки в бързината от горещото кафе… или просто да си купим енергийно блокче на път за работа. Такава закуска означава, че сме погълнали завидно количество захар още от сутринта, а само половин час по-късно сме отново гладни (и ядосани на себе си). Хмм, не е гурме закуската, която сме си поставили за цел от предната вечер.

Ще се изненадате колко много варианти има за здравословна закуска, които не изискват чак толкова много време и усилия. Ето няколко:

1. Тост с ядково масло, банани и чия

Супер бърза и лесна закуска – класически тост, намазан с ядково масло, половин банан (нарязан на филийки) и поръсен с чия. Тази супер храна е пълна с витамини и минерали (например шест пъти повече калций, отколкото в мляко).

2. Свежа овесена каша с яйце

Да издигнем овесената каша на друго ниво. Подгответе я както обикновено – с мляко или вода, но добавете щипка сол и черен пипер вместо канела или захар. Поръсете с дребно нарязани зеленчуци (според вкуса Ви) и сирене. Добавете пуширано яйце и се насладете.

3. Плодова салата с киноа

Нарежете на малки парченца най-различни плодове и поръсете с лъжичка киноа. Разбъркайте добре, докато семенцата се разпределят равномерно. Добавете дресинг от мед, лайм и босилек за разкош.

4. Тост с авокадо и яйце

Нека да бъде мноого лесно и бързо. Препечете леко две филийки пълнозърнест хляб, намачкайте половин авокадо и намажете отгоре. Поръсете със сол и черен пипер. За здравословна доза протеини, добавете яйце и вече имате добре оформена закуска. Този сандвич може да занесете дори и на работа.

5. Шоколад и киноа Ммм…

Ето един здравословен начин шоколадът да присъства в закуската. Тази богата на протеини наслада не е никак сложна за приготвяне – в купичка с киноа добавете малки парченца плодове и няколко блокчета шоколад (за предпочитане черен).

 

6. Яйчени мъфини

Ето още една идея без захар. Тази закуска е лесна за приготвяне, не отнема много време, а може да й се наслаждавате цяла седмица. Разбийте добре яйцата, смесете ги със спанак, бекон и сирене, след това изсипете сместа във формички за печене. Печете 15-20 минути преди да сервирате (консумирате), а каквото остане – съхранявайте в хладилника.

7. Здравословни мюсли блокчета

Овесената каша е чудесна, пълноценна закуска, но какъв е най-добрият начин да се превърне в по-удобна и преносима такава? Изпечете си малки правоъгълни блокчета от сместа. Тези вкусотийки ще Ви напомнят за сутрешната овесена каша, но можете да ги ядете навсякъде, където ви харесва.

img

Искра Алексиева

Брокер, занимаващ се с продажби на апартаменти Ново строителство от 2009г. Завиден опит и познания за пазара на имоти във Варна.

Related posts

Коледна украса 2018г. – 10 нови тенденции

Време е за Коледа! Това е един от онези празници,...

Прочети повече
Искра Алексиева
по Искра Алексиева

Call Now